تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی در بخش‌هایی از شمال و شمال غرب کشور شده‌است. این در حالی است که در مناطق مرکزی کشور روند افزایش تدریجی دما در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

گرما

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران شامل هشدار نارنجی است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و کاهش دید را به همراه دارد.»
فریبا گودرزی افزود: «همچنین از امروز پنجشنبه (۴ مرداد) تا یکشنبه(۷ مرداد) در ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته گودرزی، بارش‌ها تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «طی ۵ روز آینده نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و مناطقی واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.»
امروز پنجشنبه (۴ مرداد) و جمعه (۵ مرداد) آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و متلاطم است. آسمان امروز تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.
هوای تهران در روزهای‌ آتی گرم‌تر می‌شود. امروز پنجشنبه (۴ مرداد) ۴۰ درجه، جمعه (۵ مرداد) ۴۱ درجه و شنبه (۶ مرداد) ۴۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
از روز دوشنبه روند کاهش دمای پایتخت را شاهدیم.

کد خبر 869213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha